Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Spännande värre

Publicerad 2008-05-14 23:24:31 i Skriverier,

Idag var en himlans spännande dag! Jag gick på en rättegång för första gången i mitt liv. Jag hade egentligen inga förväntningar, men blev ändå aningens paff när jag insåg att rättssalen var så intim! Jag trodde att vi åhörare satt på tryggt, långt avstånd från de inblandade, men icke sa nicke. Här var man mitt uppe i smeten!

Jag vet inte jag, men jag tyckte det var himla spännande att sitta och lyssna på de två inblandade männen, offret och gärningsmannen och anteckna vad som sades, se hur en åklagare och advokat jobbar, vad man säger, hur hela proceduren går till.

Att det dessutom var Jens Lapidus som var försvarsadvokat gjorde ju inte upplevelsen sämre.


... Å Tre Kronor gav mig återigen en näradödenupplevelse. Sudden death och allting. Men det gick ju bra till slut. I love you Mattias Weinhandl.

Heja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela