Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Roadtrip

Publicerad 2007-03-23 15:35:20 i Skriverier,

För exakt en vecka sedan var vi på roadtrip. Lund var slutdestinationen. Det gick otroligt snabbt att ta sig ända dit ner. Jag hade trott att det skulle kännas som ett evighetslångt körande med konstant 30 mil kvar till målet typ... Hemligheten med roadtrips är att ha en co-driver. Otroligt effektivt. Tack vare detta faktum fick vi nu njuta av ställen som Ljungby och Jönåker... :)

Hey co-driver


Dagarna i Lund gick även de otroligt fort. När vi var på väg hem, kändes det som att vi fortfarande var på väg ner. En enda lång bilresa. Typ. Musiken är viktig när man är på roadtrip. Cash är alltid bra. Cara Mia är dock i en klass för sig. Försök att inte gasta med till den... DJ Sleepy in da backseat var dock inte alltid med på noterna, men det var lungan. Det var nog lika bra att hon sov när co-driver körde i 150km/h... "fast bara när jag körde om..." Ha ha!

The road ahead...

Sweet.

Så har man då sett Lund och gjort Malmö by night. Nattbussen hem är ju bara den ett kapitel i sig... Vi avstår det va? :P
Vad kom vi överens om - nästa trip skulle gå uppåt i landet? Sen Europa. Sen USA. Yeah!

Dagens låt: Dance With Your Shadow, The Fine Arts Showcase

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2007-03-24 12:44:48

Jag måste säga att vi har en bra plan för våra roadtrips! Vi kommer bli proffs tror jag, det kan bli vår framtida försörjning.. "How to have a successful roadtrip". Jomenvisst.

Jag har känt från och till hela veckan hur det liksom kliar i fingrarna efter att få ge mig ut och köra lite bil igen.. Det är nog beroendeframkallande!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela