Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Last night...

Publicerad 2007-03-04 18:30:20 i Skriverier,

Shit, hände verkligen gårdagskvällen överhuvudtaget? Bella? Hela kvällen känns som en osammanhängande kedja av idel konstiga händelser.
Trying to recall...

* Väntande på busshelvetet som var 6 minuter försen
* En busschaufför som kör i 30 km/h på 50 väg
* Panik
* Tåget som redan står inne på station när jagsjälv inte ens kommit av bussen
* Två andra stressade människor som skriker över vägen, över perrongen till tågchauffören att "VÄNTA PÅ OSS!! SNÄLLA VÄNTA!!!"
* Sprint i 200 meter till ett tåg, som, helt otroligt, faktiskt stod kvar och väntade på oss. Har det någonsin hänt tidigare? Bless you, tågföraren.
* Tåg in till stan
* Tunnelbana
* Framme
* Vidare ut i natten på jakt efter en bankomat. Det tog 15 minuter att hitta en.
* Grillad med bröd på väg tillbaka
* Höll på att bli överkörd när jag tappade mitt eh.. läppglans och dödsföraktat kastade mig ner på marken för att plocka upp det, samtidigt som jag i ögonvrån ser två billyktor närma sig...
* Framme. Igen.
* Vin
* Dans
* Vin
* Vin
* Vin
* Sen tror jag att min tidsuppfattning är aningens rubbad. För var vi verkligen inne på toan i 2 timmar? Pratade vi om dagis på toan i 2 timmar? 2 timmar!?
* Helt plötsligt stängde stället och till min oerhörda förvåning var klockan 02:30 och vi var de enda kvar. Hur hände det? Toan i 2 timmar?
* På något vis tog vi oss till Burger King och jag har något minne av pommes frites och beadip?
* Nattbussen
* Avstigning
* Höll återigen på att bli överkörd
* 10 minuters promenad hem
* Sängen 05:23
* Vaknade vid 10 (!) och kollade på Vasaloppet

Jo, igår hände nog. Tror jag.


2 timmar verkligen?

Vin

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2007-03-04 21:30:23

Jag vet faktiskt inte Slobo, 2 timmar? Det låter alldeles galet och det kändes alldeles galet men uppenbarligen så.. Eller nåt!? Var det nån som fifflade med klockan?? Jag har dessutom funderat på hur det kunde komma sej att jag inte var hemma förrän halv sex fast stället stängde halv tre...? Iofs promenerade vi ju genom halva stan.. Och hör och häpna: Jag har inte ett DUGG ont i fötterna idag!! Jag säger bara God bless Scholl Party Feet.
Det var ju ganska duktigt av dej o vakna tio (!), jag var inte uppe förrän vid ett.. :-s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela