Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Poem Ballader och lite Blues

Publicerad 2007-12-01 11:37:07 i Skriverier,

Idag får jag öppna första luckan på chokladkalendern - vilken lycka! Vi har bakat pepparkaksmuffins idag och det luktar så gott så i huset. Men riktig decemberstämning kan det inte bli förrän snön kommer tillbaka. Snälla ge mig en vit jul! Det är ju för mysigt.



Ska försöka skriva klart hemtentan idag så att jag kan ta det lugnt imorgon och på måndag. Fast samtidigt känner jag ju mig själv och vet att jag är värdelös på att skriva utan tidspress på mig. Men det skulle ju vara grymt att bli klar idag, eller kanske imorgon.

Igår landade Poem Ballader och lite Blues - Återkomsten i brevlådan. Det var udda att höra Kjellvander sjunga på svenska för första gången någonsin. Men det låter bra. Han låter annorlunda på svenska, en annan ton på något sätt. Men bra. Kommer att hitta fler pärlor på den.

om aftonen då solen var utbrunnen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela