Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Bitterljuvt

Publicerad 2013-05-19 18:52:00 i Skriverier,

Hemma igen efter ytterligare en sväng ut till landet. 4 dagars avkoppling.
Jag mår så bra när jag får vara där ute - nära naturen, kroppsarbete och tre kanaler på TVn. Tuppen som gol bakom husknuten, mer än så behövs inte.
 
Förmiddagen ägnade jag åt att rensa upp i bäcken - den hade nästan försvunnit under alla träd och grenar som legat och skräpat efter den stora skövlingen förra året. Jag rensade upp i skogen och fick ihop till en hel majbrasa. Efter rensningen kom alltså bäcken fram ordentligt, och efter lite pill så rinner den så sakteliga neråt igen.
 
Hade det varit möjligt hade jag velat spendera alla mina dagar så! Vakna när kroppen säger godmorgon, sitta ute på altanen och äta en långsam frukost, jobba med något som behövs fixas, äta lunch när man blir hungrig, kaffe, fortsätta fixa med något, varför inte rensa ogräs ett par timmar, känna att man är nöjd, ta en dusch, kanske basta, sitta ute och låta håret torka, dricka en öl,laga middag, äta gott, se något bra på TV, däcka i sängen. Klart slut.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela