Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Förkylt

Publicerad 2013-04-24 18:23:00 i Skriverier,

För första gången på mycket länge är jag sjuk. Eller ja, förkyld åtminstone. Hostar och hackar, snörvlar och har lock i örat. Det är som att immunförsvaret gav upp när ljuset kom. Förra veckans inandning av bengalrök gjorde inte underverk för luftrören...
 
Lock i örat är för övrigt det mest irriterande "sjukdomstillståndet" jag vet. Jag kan bara sova på det friska örat, eller på rygg, annars känns det som att en ocean av gudvetvad håller på att rinna ner in i hjärnan. Knaster knaster. Bedrövligt. Dessutom går jag omkring hela dagarna med, vad det känns, bomull i örat. Ljuddämpande irriterande bomull.

Apropå sjukdom; jag kommer i alla fall inte drabbas av hjärnhinneinflammation, peppar peppar. I helgen tog jag min femte fästingspruta, så det torde hålla de hemskheterna borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela