Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

6 juni

Publicerad 2012-06-06 21:40:30 i Skriverier,

Några dagar in på juni och sommaren ligger framför oss! Jag jobbar fram till midsommar, sen ska jag ligga i solen med en bok i handen. Och jag ska bada, jag ska måla, jag ska skratta och jag ska njuta. Jag ska fota, jag ska sova, jag ska cykla och jag ska må bra.

Jag längtar så fruktansvärt mycket efter att inte jobba. Missförstå mig rätt, att jobba är ok. Ibland är det rentav underbart, men att jobba är inte min livsuppgift. För mig är jobbet ett nödvändigt ont, inte definitionen av vem jag är. Jag hatar tanken på att spendera 70 procent av min tid jobbandes. Jag är inte funtad så.

Nationaldagen har för övrigt spenderats med inköp av bland annat tröja till fotbolls EM. Snart börjar det! Pepp.

Finaste rösten

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela