Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Marcus Hellner

Publicerad 2012-01-08 23:53:39 i Sport,

Sportåret 2012 fortsätter att leverera!



Marcus Hellners överjävliga klättring uppför slalombacken idag var bland det grymmaste jag sett. Adrenalinet sprutade ut ur mina öron! Hellner är urtypen för den klassiska skid-tjurskallen, och idag fick vi se vad den skallen kan få kroppen att göra. Helt makalöst.

Northug hade inte skuggan av en suck att försöka hänga med. Det bidrog såklart till att känslorna svallade extra mycket - det var inte vem som helst han körde över. Men Northug är grym, det finns få idrottsmän jag gillar så mycket som honom. Han kan vara en jävlig retsticka av guds nåde, men han är aldrig sen att hylla sina konkurrenter. I en intervju efter klättringen idag hyllade han Hellner och sade "han kom med en väldig fart och jag lyckades hänga på bra i 2-3 meter..." Självdistans och humor, sånt gillas.

Hellner var mest lycklig i sina intervjuer efteråt, så härligt att se. Tour de ski är över för denna säsong, men den kunde knappast ha slutat bättre - Marcus Hellner totaltvåa, som förste svenska man på pallen någonsin.

100 spänn på att Northug vinner Vasaloppet om två månader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela