Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

GULD

Publicerad 2012-01-06 05:40:34 i Sport,

Juniorvärldsmästarna!


Nattens finalbatalj mot Ryssland var en riktig jävla pers! Men oj så underbart den slutade. Så jävla bra.

Matchen började vid 02:10 och jag hade hållt mig vaken genom att titta på film. Det var liksom ingen idé att gå och lägga sig vid tolvtiden. Kokade lite kaffe och hade det gött.

De två första perioderna hade jag en bra känsla hela tiden - Sverige spelade ju ut Ryssland och allt såg så bra ut. Det var bara målen som fattades.

Men sen... Den tredje perioden var en enda lång pers. Ryssland spelade upp sig och den goa känsla jag haft hela matchen var som bortblåst. Läget kändes nästan hopplöst, ja uppgivet från min sida. Med 32 sekunder kvar av matchen kom så Rysslands gyllene läge, det var bara att sätta dit pucken efter Kuznetsovs snurr-passning. Öppen kasse. Men då - Johan Gusafsson gör turneringens räddning! Helt jävla otroligt. Hoppet vände och Sverige tog matchen till förlängning.

Jag hatar golden goal, det är så jävla nervpåfrestande. Jag var ett vrak.

Så tack, Mika Zibanejad för att du inte gjorde plågan längre än tio minuter. Mitt psyke hade inte hållt mycket längre än så. Fy satan vad grymt det var när han satte 1-0 och Sverige är äntligen juniorvärldsmästare igen! 31 långa år sen sist.

Målet!


Grymt att fortfarande sitta kvar vid TVn på morgonkvisten och se alla guldtårar och intervjuer - så jäkla underbart, vilken känsla. Idrott när den är som bäst.

Älskar Härenstams och Renbergs totala kommentators-lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela