Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Den heliga friluften

Publicerad 2012-02-19 20:15:59 i Skriverier,

Igår var jag på XXL i Bromma, en helt jävla fantastisk butik! Jag hade inga som helst förväntningar, fram tills för några dagar sen visste jag inte ens att stället existerade. Nu är jag kär.

Jag skulle, på allvar, kunna bosätta mig i butiken. Prova friluftskläder dagarna i ända, sätta upp tält, skjuta lite luftgevär, testa alla vandringskängor och hitta den perfekta ryggsäcken. XXL skulle kunna bli mitt "The terminal". Inte skulle jag behöva oroa mig för att svälta heller, för det fanns, gud välsigne, torrmat! Det skulle vara helt fantastiskt.




Här gick jag alltså runt med något drömmande i blicken igår. Jag klämde och kände och längtade till ett fjäll.

Så lite friluftsmusik:

Kommentarer

Postat av: Robban

Publicerad 2012-04-12 10:13:52

De säger bara att de har nordens största sportbutik på fasaden, men det verkar inte sant. har provat en ny sportkedja i Bromma också Decathlon som har lätt större yta än XXL.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela