Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Kära September

Publicerad 2011-09-14 23:18:20 i Skriverier,

September, min kära kära September.

Halva släkten har födelsedag, jungfruar är vi hela högen.

Jag fick dessutom reda på att min farmor hade fyllt 100 år den 10 september om hon fortfarande varit med oss. Henne fick jag aldrig träffa, hon dog året innan jag föddes. Jag har inte sett många bilder på henne, men jag vet att hon hade bruna ögon som jag. 
Jag visste inte att hon också var ett septemberbarn.

September. Låter mjukt som bomull, och inte så vitgrå som november.

Det där med färger är intressant; Annika Norlin pratade härom dagen om att när hon hör musik, ser hon färger. En låt är en färg. Hon berättade att folk inte fattar vad hon menar när hon pratar om det, så hon brukar låta bli att försöka förklara. Men jag förstår, jag förstår! Jag är likadan - musik är färger.

På gymnasiet hade jag en mattelärare som ansåg mig vara ett hopplöst fall av matematikdyslektiker, eftersom jag inte "ser matte i bilder." (att han är en oduglig pedagog är en annan femma.) Nej, jag ser inte matte i bilder, men jävlariminlåda - jag ser musik i färger! Ord i färger. September är gulröd.

Detta är förresten ett bra September-soundtrack: (fastän den är grön/blå...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela