Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Källström+Zlatan

Publicerad 2011-11-13 10:54:09 i Skriverier,

Inatt hade jag roligaste drömmen! Jag drömde om Kim Källström och Zlatan Ibrahimovic.

Alltså.

Av någon outgrundlig anledning knåpade min lilla hjärna ihop denna scen:

Jag tittar på TV och Lasse Kronér är sitt vanliga hurtiga jag. Göteborgshumor och allt.
Han leder Doobidoo, men ikväll är inte vilka grabbar som helst gäster. Vilka? 

Jo, herrarna Källström/Ibrahimovic! Men på varsitt lag alltså, för spänningens skull säkert. De där två, Ibra och Kim, har ju inte alltid dragit jämnt om man säger så...
Vilka deras lagkamrater var tyckte hjärnan inte var relevant, för dem har jag förträngt.

När det var Källströms tur att framföra sitt sångnummer, knåpade hjärnan ihop det roligaste:
Källström gör värsta klang och jubel-föreställningen! Han dansar, han showar, han sjunger - men inte vad som helst inte. Nä, här står människan på bästa sändningstid och gör ett enastående hyllningsnummer åt Mr Zlatan!
Kim Källström har alltså satt ihop ett sång- och dansnummer enbart i syfte att hylla Zlatan. Det var fantastiskt! Jag vill minnas att det var en glitterboa inblandad. Zlatan såg så glad ut! Chockad. Tror jag det. 
Och jag var glad - herregud, vad gör karln, tänkte jag; detta är briljant!

Källström var glad, Zlatan var glad, alla var glada! Underbart.

Men det är logiskt att hjärnan knåpade ihop denna succé just nu. Jag har nyss läst ut Zlatans självbiografi och där cirkulerar Källström flitigt. Näst efter Mino Raiola tror jag att Källströms namn nämns flest gånger. Och enbart i positiva ordalag faktiskt. Sen spelade de ju match ihop i fredags. sen vill jag minnas att Källström gjorde succé på en Fotbollsgala för typ tio år sen, när han gjorde värsta dansnumret till en Backstreet Boys-låt.

Hjärnan fick alltså ihop "Zlatan+Kim+självbiografi+oklar relation+fotboll+Kims dansuppvisning för 10 år sen" till ett bejublat framträdande hos Lasse Kronér. Underbart.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela