Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Fredagen började med en jävla smäll

Publicerad 2010-01-22 16:39:44 i Skriverier,

I går kväll trodde jag att Jordbro var under attack. Helvete vad läskigt det var. Jag hade precis kollat klart på TV, klockan var 00:25 och jag skulle gå och lägga mig. Stängde av TV:n och höll just på att resa mig från fotpallen när - BOOOOOM! Jag puttades bokstavligen ner på pallen igen av en jävla tryckvåg! Och det slog lock för öronen. Huset skakade och sprickan i fönsterrutan växte.
Vad i helvete?!

Skärrad tog jag mig så småningom samman. Hjärtklappningen avtog sakta men säkert. Gatan var lugn. Efter att de värsta katastrof-tankarna lagt sig, började hjärnan fungera rationellt igen. Jag började inse att smällen nog kommit från värmevärket som ligger 1 km bort. Helt surrealistiskt. Jag lade mig med en obehaglig klump i magen.

Läste detta imorse, från SR:

EXPLOSION VID JORDBRO VÄRMEVERK
En container exploderade vid Vattenfalls värmeverk i Jordbro i Haninge i natt, och explosionen ledde sen till att det började brinna i byggcontainrar och byggbaracker. Larmet kom vid 00:30-tiden och cirka en halvtimme senare var branden släckt.
Enligt Vattenfalls presstjänst var explosionen kraftig och orsakade stora materiella skador – exempelvis fick glasfasaden på värmeverket stora skador. Däremot skadades inga människor.
Leveranserna av fjärrvärme från värmeverket i Jordbro påverkas inte av branden.
Under förmiddagen ska en teknisk undersökning göras vid värmeverket för att försöka utröna vad det var som orsakade explosionen och branden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela