Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Oktober

Publicerad 2009-10-01 16:08:39 i Skriverier,

Morgonen började med att jag i en snoozedimma uppfattade något om att södra uppgången på Haninges pendeltågsstation var avstängd. När jag klev upp visste jag inte om jag drömt eller inte.

Svaret fick jag när jag satt på bussen. Polisspärr i en rondell och Nynäsvägen avstängd. Bussen fick ut och åka på en liten seightseeing-tur istället. Det var spännande.
När jag väl kunde kliva av bussen var det bara till att springa som en galning, för att förhoppningsvis hinna till min andra buss. Tack vare mitt lätta steg *host* hann jag precis. Sen blev det en ny seightseeing tur. Kul!
Och bäst av allt var att jag inte ens blev försenad - jag äntrade föreläsningssalen på guldtid.

Det var fortfarande avspärrat när jag åkte hem på eftermiddagen. Det brann visst i natt, och nu var det explosionsrisken som höll avspärrningarna på plats. Det blev en kall promenad hem. Ont i foten hade jag också. Bron som jag vanligtvis tar mig över på 180-190 steg avverkades idag på 210.

Vad annat?
I går traskade vi runt bland snår och skog och letade efter gravstenar och Kolerakyrkogården. Det var fint. Och läskigt.
Pappa berättade att han ska få komma hem från sjukhuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela