Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Drömtydning

Publicerad 2009-03-24 19:39:34 i Skriverier,

Drömmen jag hade inatt... jag vet inte riktigt vad jag ska göra av den.
Jag var Anja Pärson, fast jag såg ut som mig själv. Till det yttre var jag alltså som vanligt, men jag var verkligen Anja Pärson.
Till saken hör att jag befann mig i en skidbacke. Jag kände mig on top of the world och jag visste att jag hade grymma slalom-skills (hallå, Anja Pärson liksom!) så jag kastade mig utan fruktan ner för pisten och allt var tiptop: blå himmel, gassande sol och schyssta skidglasögon, vad mer kan man begära?  

Sen kände jag ett fruktansvärt obehag, incoming disaster typ.

Och visst, varför ska någonting bara få vara bra? Jag visste vad som skulle hända innan det inträffade (som man oftast gör i drömmar - är det för att det är en själv som omedvetet bestämmer handling?) så jag tog ett djupt andetag och sekunden senare blev jag manglad av tonvis med snö.

Lavin.

Jag höll andan (gör man det på riktigt också? I sin säng alltså - ligger och håller andan?) där jag tumlade runt under snötäcket och någonstans i bakhuvudet försökte jag minnas vad jag lärt mig om hur man ska agera om man råkar ut för en lavin. Bisarrt. Jag hann tänka att jag skulle begravas under tio meter snö och att jag måste hitta en luftficka och jag hoppades innerligt att jag skulle veta vilket håll som var upp när jag väl snurrat färdigt.

Så, var detta en föraning om vad som kommer hända i påsk när jag ska åka skidor? Eller var det en föraning om vad som kommer hända Anja? Eller var det bara en whacko dröm som redde ut mina omedvetna tankar? Fast att bli begravd i en lavin är väl ändå lite drastiskt bildspråk? Eller?

Hur som helst, jag blev räddad. Det är huvudsaken.

Kommentarer

Postat av: Vicious Vic

Publicerad 2009-03-26 00:52:58

Grundtmauro da Costa var faktiskt jävligt coolt! Jag ska börja kalla dig för det. Tänkt om Bernt kallde oss för våra artistnamn.

- Jaha, Grundtmauro da Costa!

- Ja det är jag!

- Jaah, de va du ja!

Jäklar vilken spännande dröm! Det var länge sedan jag var med om något så dramatiskt i en dröm. Hoppas att "män som hatar kvinnor" som jag såg nyss ska sätta lite snurr på min skalle inför nattens sömn!/ Meidaça

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela