Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Bob Dylan och jag

Publicerad 2009-01-09 16:59:15 i Skriverier,

När jag satt på bussen hem från skolan idag kom en känsla över mig. En sån där man inte kan sätta ord på, som bara infinner sig ibland. Lycka? Tacksamhet? Förnöjsamhet? Ja, antagligen. Allt i ett och ett i allt. Jag såg knappt ut genom det skitiga bussfönstret, men iPoden spelade Bob Dylan och solen lyste starkt när den hittade fram mellan granar och tallar. Man vill bara fortsätta den åkturen, aldrig komma fram till ändhållplatsen. Men fram kom jag och där spelade den smältande snön från taket en melodi i vattenpölen den skapat.under sig. Fortfarande ackompanjerad av Bob Dylan. Fint så.

Perfekt

Kommentarer

Postat av: Martina

Publicerad 2009-01-10 18:01:56

Vad mysigt! Älskar den känslan. Säger ju det, ipoden är fasen guds gåva, utan min hade jag aldrig fått den känslan. Men min gamle vän gör mig lycklig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela