Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Minnen från förr

Publicerad 2009-01-11 18:14:39 i Sport,

Intet ont anande gick jag i går in i en sportaffär. Hade väl en plan någonstans i bakhuvudet att spana in rean på träningskläder. Men jag hann inte gå många steg innan jag fick ett slag rätt i solar plexus och jag tappade andan. För där, uppradade i perfekt ögonhöjd stod de - de  finaste skor jag sett. Vackert oanvända och med många mil att avverka i framtiden. Det riktigt högg till i bröstet och jag var tvungen att samla ihop mig. Jag tog en sko i min hand, kände på den varsamt och luktade till och med på den. Det kändes helrätt och ytterligare ett sting av okänt slag träffade mig med förvånansvärd kraft. Jag höll den perfekta skon länge i min hand, beundrade lättheten och den vackra utformningen, jag riktigt kände hur den skulle sitta som gjuten på min fot.
Det var då jag insåg vad det var som hade träffat mig i magtrakten en stund tidigare. Klumpen hade nu färdats en bit norrut och bildat ett lock i min strupe. Det var sorg.

Dessa var orsaken.

Kommentarer

Postat av: Johannis

Publicerad 2009-01-11 22:05:58

Du kommer nog att bli proffs en dag, Emma!

(oavsett ledset knä eller inte)

Om inte annat kommer du säkert få tillbringa många kalla/leriga/ timmar vid någon grusplan.

Som lokal sportreporter alltså.



:)

Postat av: Freaket i Stureby

Publicerad 2009-01-11 22:11:19

Du kommer säkert att bli proffs en dag, Emma!

(oavsett ledset knä.)

Om inte annat kommer du säkert att få tillbringa himla många kalla & leriga timmar vid någon grusplan och glo på nittior som spelar fotboll.

(En sportreporters tuffa vardag.)



:)

Postat av: Det riktiga freaket i Stureby

Publicerad 2009-01-11 22:18:36

Oj, jävlar!

Det blev visst en (eller ja, två) kommentarer för mycket.

Datorn är visst långsammare än jag för en gångs skull. Brukar vara tvärtom annars.

Postat av: Martina

Publicerad 2009-01-14 10:49:48

det smärtar i mitt hjärta när jag hör en sådan historia.. Man ska köpa skon även om man inte kan använda dem. För det är lycka. Och vem vet, när du köper dem kanske allt faller på plats ;)



och jag riskerar omtenta för att jag inte kan sluta sjunga, gatumusiker nästa!

Postat av: Martina

Publicerad 2009-01-14 10:50:43

mkt snygga. Det ryker Emma om dem

Postat av: Storebror Jr

Publicerad 2009-01-15 07:27:34

Du kan alltid ta och starta ett damlag till

BK tjäder....

Skulle sitta fint med två lag i föreningen. Tänk vilka roliga lagfester.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-01-15 21:10:37

Men ni förstår, skor är en flickas bästa vän, våra "älsklingar".

Postat av: Lillasyster

Publicerad 2009-01-22 23:52:02

Ha ha, ja lagfesterna är enda anledningen till att starta upp ett lag!

Vi var ju lite inne på att starta ett Korpenlag, så mina fotbollsdrömmar får frodas där istället... Kan ju sno ert namn - BK Tjäder Dam låter inte dumt!

Postat av: Christine

Publicerad 2009-01-23 16:20:41

För att göra det lite värre för dig tänkte jag säga att jag gjorde comeback på träningen förra söndagen, det var riktigt roligt. Förstår din smärta :(. Själv har jag mest ont i benen nu...

Postat av: Emma

Publicerad 2009-02-01 16:07:14

Christine - näe!? Fy vad kul! Själv försöker jag hitta motivationen att överhuvudtaget släpa mig ut på en promenad för tillfället...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela