Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Slut på kuren

Publicerad 2009-01-14 22:42:57 i Skriverier,

Alldeles nyss åkte det sista penicillinpillret ner i mitt tarmsystem för att göra halsen gott.Tio dagar har passerat sedan jag gapade för doktorn och hans manliga hippiesköterska.

Tidigare idag spenderade jag ett par timmar på biblioteket här hemma, försökte få något vettigt ut ur kurslitteraturen men jag lyckades väl sådär. Satt mest och ströläste, antecknade lite mest för sakens skull. Dessutom var det iskallt, så efter någon timme var mina fingrar stela och fötterna kalla som is. Ett gäng med tjejer i yngre tonåren vid bordet bredvid gjorde även sitt till att koncentrationsnivån inte var på topp. Jag gav upp efter två timmar.
Fredag klockan 12 är deadline, jag får försöka flumma på lite.

Utsikt från pluggplatsen i biblioteket
 

Tittade på miniversionen av dokumentären om Lars Winnerbäck på SVT ikväll. Jag tyckte om att en sårbar och ångestfylld sida fick ta stor plats. Man riktigt kände motviljan hos Lasse.
Svårt det där, att vara så uppskattad och älskad men att själv inte förstå varför. Att inte kunna ta in det, att istället vända kärleken till något nedbrytande. Jag ska skaffa hela DVDn, jag vill se mer ångest från hotellrummet.

Tack för att du ville och vågade Lasse!

Kommentarer

Postat av: Johannis

Publicerad 2009-01-17 00:38:27

Hihi, nej Laban (råttan/chihuahuan)

skäms inte så ofta, men han tyckte

nog att han var rätt ful i flytväst.

Han brukar se ut sådär då, på ögonen alltså.

Hoppas att det gick vägen med hemtentan förresten!



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela