Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

En trasig tå och lite annat

Publicerad 2009-02-07 11:06:09 i Skriverier,

Gårdagen bestod av trasig tå, tidig morgon, blötsnö, buss, tåg, tunnelbana, Kungliga biblioteket, lunch i Kungshallen, tunnelbana, tåg, kaffe, redovisningsångest, lyckochock, redovisning, buss, sjukt mycket blötsnö igen, middag och TV-tittande i ett svep.

Den trasiga tån kommer sig av torsdagens Pubkväll på Kåren. Eller snarare från rulltrappefärden till tåget, på väg hem från Pubkvällen på Kåren... Jag fick för mig att jag var smidig, och i kombination med ett dödsföraktat hopp för att kliva på rulltrappan, är resultatet ett trasigt ledband i stortån. Den är helt orörlig, varken upp eller ner går den att vicka. Fantastiskt.

Den tidiga morgonen igår var väl egentligen inte tidigare än andra morgnar, men efter Pubkvällen kändes det som så. Jag masade mig i alla fall upp och iväg till studiebesök på Kungliga biblioteket med klassen. Det var himla trevligt att gå i samlad trupp med en lärare/guide som påminde oss om att hålla en låg ljudnivå - jag fick högstadievibbar. Bra högstadievibbar alltså, inte de de där andra. Att pilla på gamla fina gulnade böcker var också fint. Roligt var det också att säkerheten på KB var rigorös - "värre än Kumlabunkern" enligt Johanna. Inte ens en vattenflaska fick man ha med sig in.

Sen blev det alltså gemensam lunch i Kungshallen, Buffalo Chicken Wings för min del - himla trevligt det med.  Efter det sjönk humöret något på väg tillbaka till skolan och den stundande redovisningen av ett grupparbete vi jobbat med under veckan. Jag stillade mina nerver något med kaffe. Lyckochocken fick jag i form av beskedet av att jag fick VG på senaste hemtentan och det gjorde att redovisningen flöt på som i en dimma. Schysst.

Buss hemåt, vandring genom decimetervis av äcklig blötsnö (inte ens Loosegoats kunde göra det faktumet trevligt.) Ja, sen blev det inte så mycket mer. God middag, ett glassberg och TV satte punkt för fredagen. Nu väntar helg och en veckas instängning med läsning och hemtenta på en doktorsavhandling. Kul.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2009-02-08 16:06:10

Emma, grattis till ditt VG!

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-02-08 17:50:20

:)



Jo, nu börjar avhandlingshelvetet!

Men det går kanske vägen det också.

Om man har tur och tar lite medicin.

Lyckalycka till, Emma!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela