Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

En dimma av ångest har lägrat sig...

Publicerad 2009-02-12 19:08:39 i Skriverier,

Jag måste rensa hjärnan ett tag, måste få tänka på annat än Azar, Camus, Fanon, frågeställningar och teser. En promenad i kylan skulle nog få fart på hjärnaktiviten, men se då har vi det lilla problemet med min tå. Den svullna och blåa tån som inte mår så bra utan sitt ledband. Igår tog jag dock bort tejpen som haft tån fast i ett skruvstäd i fyra dagar, så nu är den fri igen. Fri, men ack så orörlig.

Jag önskar att jag kunde få världens inspiration och skriva klart den förbaskade tentan på tjugo minuter, så att jag slapp stirra på dataskärmen mer. Men jag har en känsla att så ej kommer ske. Jag sitter där jag sitter, skriver en mening då och då, hittar inte orden, suddar, byter plats på stycken, inser att jag inte följt anvisningarna, tappar hoppet, skriver en mening till. Så har jag hållit på i två dagar nu och jag har lyckats få ihop sex sidor med text. Det är ett under egentligen, efersom jag inte skrivit om något. Jag tror att läraren (C-M.E!) kommer att genomskåda mitt pladder.

Vad gör man egentligen när man sitter uppkopplad 14 timmar om dygnet, men med ett minimum av hemtentaskrivartid? Jo, man Facebook-knarkar. YouTube-knarkar. Tradera-knarkar. You name it.

Klockan 15 imorgon ska den vara inlämnad. Jag hoppas att jag drabbas av plötslig genialitet.

Kommentarer

Postat av: :)

Publicerad 2009-02-12 23:07:18

Oj, jävlar Emma!



6 sidor var ju inte dåligt. Jag får prestationsångest.



(Men erkänn att du vill använda något slött - en gammal sliten kökskniv, ett rostigt rakblad - och ja, kastrera personen som ska titta på

dessa underverk till hemtentor.)



Inga namn nämnda.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-02-22 14:11:44

Fin blogg du har! =)

Ha en bra dag!



Förresten, tyck gärna till om frågan som jag ställer på min blogg:

http://waitingforamiracle.blogg.se



/Maja

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela