Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Var fan var mina hockeyrör!?

Publicerad 2008-10-08 17:43:47 i Skriverier,

I natt drömde jag att jag åkte skridskor! NHL matchen i söndags har verkligen etsat sig fast i mitt undermedvetna. Fast döm om min förvåning när jag upptäckte att jag i drömmen åkte runt i ett par konståkningsskridskor. Vad i hel*ete!?
"Asch, det går nog bra ändå" resonerade jag och satte av.
Swoosch, swoosh och sen en stoppsladd på det. Vilken känsla!

Jag åkte omkring helt ensam i mina konståkningsskridskor i den stora ishallen och övade och övade iklädd ett par Adidasbrallor och fleecejacka. Blå hjälm hade jag på huvudet.
Sen invaderades ishallen av skridskotörstande småungar med tillhörande pappor med oh så aldrig nedlagda drömmar om en hockeykarriär med en "kör-över-alla-ba-det-är-as-coolt" attityd.
Då kunde jag inte längre swooscha runt i min ensamhet, utan jag tvingades istället dela ut reklamblad (!) till de som satt på sidan om.

Sen vaknade jag och var lite upprörd över att jag inte hade hockeyrör i drömmen. Jag är ju cool nu. Jag kan åka utan taggar. Jag kan stanna så att det sprutar snö. Jag kan nästan åka baklänges. Skitballt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela