Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

I love you, Ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic

Publicerad 2008-10-12 21:58:13 i Sport,

Igår var det kalas, vilket betydde noll chans att se Zlatan leda det svenska landslaget ut på planen för första gången.
Fan i helvete att jag missade det, det var stort.

Jag såg matchen idag istället. Eller, en halvtimmesversion av den. Och det jag såg var förbannat bra, det enda som saknades var bevisligen mål.

Det sticker verkligen i vissa människors ögon att Zlatan utsågs till landslagets kapten. Det är ren och skär underhållning att lyssna till dessa människor. Man kan inte på fullt allvar anse att Zlatan är värdelös och fortfarande behålla sin värdighet, det blev jag varse om igår. Det går inte. Jag försökte lyssna, men det hela var en fars. Det finns så många jävla tjurskallar där ute med lite för höga tankar om sig själva och sin egen storhet.
Eller det kanske bara är lite hederligt mindervärdighetskomplex som spökar? Det är jävligt lätt att racka ner på någon som inte kan försvara sig.

De som inte tycker om Zlatan och det han gör, tycker inte jag om, punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela