Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Nästan rådjursslakt

Publicerad 2008-05-21 20:46:42 i Skriverier,

"CD spelaren gick sönder, tanken var tom, 100c varmt i bilen och jag var vilse och försenad..."

Ja så kan jag sammanfatta starten på min andra praktikdag. Men det löste sig. Jag hittade en mack, en avfart och en människa med lokalkännedom. Hur det står till med CD spelaren och min potentiella parkeringsböter märker jag om några timmar.

När jag körde hem i går natt höll jag dessutom på att köra över ett rådjur. Det var apaläskigt och jag chockades av min egen reaktion; att släppa ratten med ena handen (på vilken sida rådjuret kom springandes) och vinka hysteriskt. Instinkt kanske.

Hoppas på att få en stor grej publicerad på lördag. Hoppas hoppas! Om jag får säga det själv så är artikeln fan bra.

Hungrig.

Inatt ska jag spana efter rådjur. Nu vet jag dessutom hur jag får på helljuset... Igår fick jag sitta och hålla in spaken i 5 mil så att jag skulle se något... Förutom då det svepte in tjocka dimtäcken, då var synfältet begränsat till typ en halv meter.

Champions League final nu!

Kommentarer

Postat av: Skogsmulle

Publicerad 2008-05-22 11:50:29

haha schysst första dag..
släpp inte ratten!! (ska jag säga, en fågel
flög in i rutan i häromdagen, jag släptte ratten, blundade och skrek...mamma blev lite arg på mig haha)

PUSS

Postat av: Maja

Publicerad 2008-05-22 20:24:25

Emma då! Älskar verkligen att läsa dina blogginlägg. Igår, när jag var på väg till Älvsjö station kom en bil farande i full hastighet förbi mig, inget märkvärdigt men utan förvarning släppte ena framhjulet på bilen...snacka om att föraren blev chockad, inte nog med det. Hjulet fortsatte rulla ned för gatan och föraren sprang efter. En händelse som var ganska rolig att bevittna. Men hur går det med artiklarna?, klart den kommer in på lördag!Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela