Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Green Street Hooligans

Publicerad 2008-06-01 01:08:26 i Musik,

Igår kväll fastnade jag framför TVn som visade filmen Hooligans. Första gången jag såg den var för två somrar sedan på en urmysig biosalong i Aix-en-Provence, Frankrike. Det var en av få filmer som inte var dubbad, så den fick det bli. Minns att jag då fastnade för en oerhört vacker låt som spelades under en brutal scen. På något vis hade jag förträngt låten, kanske på grund av det brutala, vad vet jag. När jag hörde låten  i går var det dock som att jag aldrig gjort annat än lyssnat på just den låten. Denna gång tänker jag inte förtränga den.

Terence Jay, One Blood

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela