Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Tantolunden (eller var det Vitabergen?)

Publicerad 2008-06-06 14:08:44 i Skriverier,

Nationaldag idag och vad gör jag? Sitter inne och pluggar. Eller rättare sagt, jag borde plugga. Tenta imorgon och jag har läst nada. Fantastiskt.

Fantastiskt roligt var det igår dock. Särskilt vårt hallelujah-moment när vi insåg att vi gått till Vitabergsparken. Inte Tantolunden. Hysteriskt skratt, trötta ben, femhundra grader, magen full av kycklingburgare från Söderhallarna, en gigantisk hund och kvinnan som sade "aj då" när hon frågade vart vi skulle. En svept vattenflaska och uppsvälld mage på det och eftermiddagen var som gjord!

När vi väl, skrattandes, kom till Tantolunden var jag helt slut. Fysiskt och mentalt. Med uppsvälld mage. Johannas tuggummifyllda röda filt var himlen. Där blev jag människa igen. Med ljummen cider som körsbäret på grädden.


Fantastiskt härligt väder och klasskamrater i en park är allt bra.


Roligaste ölen - smörkola.


Sen blev det takterrass i Fredhäll, det var inte så dumt det heller. Jävligt kallt när det började blåsa på natten bara.


Sen  hittade vi en fin papperskorg som jag tvingade Gustav & Emma att posera vid


Gårdagens kommentar: "och där kommer det lilla fyllot mitt i allting" (Nadya om Andreas)

...imorgon börjar fotbolls EM, det kan knappast bli bättre.

Kommentarer

Postat av: Maja

Publicerad 2008-06-08 16:24:15

Grymt trevligt var det i alla fall. Nu har även vi infödda stockholmare lärt oss hitta i stan :).



Hoppas tentan gick bra, vill se mer bilder på terrassen, var det många som hängde med?



Puss och kram.



PS. Ha en kanonsommar!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-08 16:26:31

Grymt trevligt var det i alla fall. Nu har även vi infödda stockholmare lärt oss hitta i stan :).



Hoppas tentan gick bra, vill se mer bilder på terrassen, var det många som hängde med?



Puss och kram.



PS. Ha en kanonsommar!

Postat av: Maja

Publicerad 2008-06-08 16:26:55

Grymt trevligt var det i alla fall. Nu har även vi infödda stockholmare lärt oss hitta i stan :).



Hoppas tentan gick bra, vill se mer bilder på terrassen, var det många som hängde med?



Puss och kram.



PS. Ha en kanonsommar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela