Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Skyfall och matorgie

Publicerad 2008-07-02 13:46:14 i Skriverier,

För första gången på två dagar är jag hungrig! Sedan i måndags har jag i stort sett haft en konstant mättnadskänsla. Det hela började med en dag på stan med Tess...

I Stockholm öste regnet ner och gatorna var folktomma. Folk stod inne i affärerna och tryckte, väntade på bättre tider.
Men inte vi inte. Tess hade sett till att vara utrustad med ett stort paraply under vilket vi båda fick plats.

Att traska på en folktom Drottninggata med regnet studsandes mot ens fötter under ett paraply med sin bästa vän under skratt och med händerna fulla med shoppingpåsar är väldigt roligt. Livsförlängande skulle jag tro. Om man inte skulle ha oturen att åka på en elakartad lunginflammation på grund av vädret.

Vi stod i ett skyltfönster och beundrade det folktomma Hötorget ett tag. Sen gav vi oss ut.


Under vårt paraply


Sedan var det alltså dags för mat. Asiatisk buffé tyckte vi båda var en höjdaridé och vi gick med liv och lusta in för uppdraget att äta så mycket vi orkade för 79 spänn. Jag inledde matfesten med två proppfulla tallrikar.

Inledde alltså.

Sen blev det mer.

Plus efterrätt på det.

Notera den för mig lilla mängd glass. Jag orkade verkligen inte en milliliter till. Totalt proppad. Det var nästan att jag ångrade att jag ätit så fruktansvärt mycket då min mage var totalt uppsvälld med noll möjlighet att dra in, om jag nu skulle velat det. Men bara nästan. För det var så otroligt gott.

Jag var mätt i 24 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela