Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Utekväll och ny säng!

Publicerad 2008-07-13 22:27:57 i Skriverier,

Kom in i en bloggdvala igen. Vanligtvis sker det när jag ingenting har att berätta, men denna vecka har varit händelserik, så jag tror snarare att det hänt för mycket i kombination med brist på bilder. Alltid roligare att skriva när man kan visa upp tjusiga bilder. Så det blev noll.

Gårdagen var himla mysig. Först middag med klasskamrater och pajbakning kantad av diverse vinincidenter (bilder Martina!) samtidigt som vi tittade på världens sötaste dokumentär om Hans och Kerstin. Fondtapet, say no more.

Tunnelbana in till stan för drink och en stunds häng på Östgötagatans Little Persia. Sen bröt vi upp (suckers) och jag tog mig till vänner på Snaps. Vakten i kön var himlans trevlig och undrade oroligt om jag var där själv "va, nej, eller jo, fast jag har vänner därinne... här ute är jag själv" Doh.

Det var ett tag sedan jag var ute och dansade, kände mig rätt vilsekommen på dansgolvet. Inte blev det bättre av att jag hade en jävel bakom mig som dansade hysteriskt och gjorde allt för att försöka komma in i vår grupp bestående av fyra tjejer. Ge upp.
Men ändå kul att svänga sina lurviga en stund.

Nattbussen hem var faktiskt ganska mysig. Det var så jäkla ljust ute när jag åkte hem, så det kändes som att vi var ett gäng som var ute på seighteeing. Ett väldigt trött gäng, men ändock. Det brukar vara kolsvart när jag sitter på den bussen, det var trevligt att för en gångs skull faktiskt se vart den åker.

Idag blev jag med säng! En ljuvlig, stor säng som jag kommer känna mig som Prinsessan på ärten i. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela