Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Renovering och vind i håret

Publicerad 2008-07-21 16:17:27 i Skriverier,

Idag kom regnet! Sades visst att det skulle besöka oss igår, men jag såg då inte skymten av det.

Igår tog vi vårt pick och pack och åkte hem från landet. Där spenderades den förra veckan och det var sol och det var renovering på schemat.

Eftersom jag fått ny säng här hemma, tog vi min gamla till landstället och baxade in den i gäststugan. Följdaktligen var vi tvungna att ha ut en av de gamla sängarna som stod där, fastnaglad i väggen.  Med sängen följde en bit av den hemska vävtapet som var så het på 70-talet. Detta lilla bortrivna stycke tapet födde renoveringslusten:
-Vi river ner skiten!

Så vi rev. Och drog. Och slipade. Och slipade. Och slipade.
Sen fick vi måla!
Vitt vitt vitt. Och blått blått blått. Och visst lite grått grått grått också.
Det blev så himlans bra att vi passade på att kasta ut all skit som stått där inne och bara tagit plats. Här ska nu bli fint.

Ingen gick säker när vi satte fart


Färgen i sovdelen: Oktan


Skitbra blev det

 
Innan vi åkte hem från landet tog vi en tur till Vidbo och kusinerna. Födelsedagsfirande, golf, biltur och middag stod på schemat.

Bilturen var helt fantastisk. I detta fina ekipage åkte vi, susandes fram på landsvägen.




Vi fick motorstopp och fick putta bilen, men det har sin charm det med


Sen tog vi en 18-håls runda på tomten. Vad Fredrik gjorde under äppelträdet vet jag inte. Fore?


Sen blev det kalasmiddag ute i solskenet med öl som bara skummade och bubbelvatten som skulle fungera som pistolskottsljudeffekt i vilken film som helst.


Pussa på Simba hann jag också med att göra


Sen bar det av hemåt och jag fick återse min nya fina säng!

Kommentarer

Postat av: Little Peaché

Publicerad 2008-07-22 09:16:17

Wow, vad duktigt av er!



mvh Little Peaché

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela