Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Lite av varje och några Grammisar

Publicerad 2008-01-10 14:56:31 i Skriverier,

Inatt sov jag nog bara 3 timmar. Satt uppe och läste en väldigt bra bok, sen gick jag upp tidigt för att vispa ihop en rapport på den + en till bok som jag läste igår. Sista minuten? Yes sir. Men det gick bra, jag fick ihop ett arbete och seminariet gick bra. Min lilla grupp satt ute i skolans korridor på 7e våningen och solen strålade in härligt härligt genom fönstren.

När jag skulle hem fick jag stå och vänta på bussen i nästan en halvtimme, men inte ens det fick mitt humör att sjunka. Jag stod istället och sjöng igenom mitt favoritalbum just nu (tyst alltså, i mitt huvud...) och jag hann en bit in på låt nr 7, sen kom bussen.

På tal om att sjunga... Kollade in Grammisgalan igår. Samma visa varje år. Jag har slutat uppröras av att om en artist vinner ett pris, så vinner han oftast minst 2 till... Annika Norlin fick pris och det var bra så. Salem var också värd pris, men 4? Njaee... Därför blev jag extra glad när Årets låt tilldelades Lasse Winnerbäck. Han hade ju tagit sig dit och sjöng så fint, så det var inte mer än rättvist att han fick pris. Låten är ju så fin.

Fattar inte grejen med att dissa andra artistkollegor. Jag menar, tror Petter att det ger stilpoäng att ställa sig demonstrativt upp och visa sitt förakt för Kent? Ger det honom cred? Jag tycker istället att han pissar på alla människor som (faktiskt) röstat på Kent. Och inte på Petter. Sen får man tycka vad man vill om Kent, deras sånger, attityd, whatever. Folket sade sitt. Folket sade inte Petter.

Fast hade det inte varit bättre att låta någon annan avsluta galan än en sjukt sjuk Salem al Fakir? Det lät ju bedrövligt. Även om jag gillar Salem... Någon måtta får det vara. Det lät inte riktigt lika illa som Amanda Jensen, men nästan.

Fick veta att jag kommit in på journalisthögskolan. Heja mig!!

Tänk om Fredrik Ljungberg skulle ställa sig upp i protest mot att Zlatan fick Guldbollen. Vilket ramaskri det skulle bli.
Älska, inte hata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela