Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Fest och sång!

Publicerad 2007-09-08 13:28:39 i Skriverier,

Scheisse mein gott vilket partaj det blev igår. Stora bror fyllde 30 och det firades. Rejält.

Från början var det glest på dansgolvet, sådär som det alltid är innan folk kommit igång. Två tappra försökte få igång resten av oss, men de gav upp efter ett tag... Vi behövde inta lite flytande substanser innan vi vågade oss upp och slå klackarna i taket "jag dansar aldrig nykter..."  Och, inte helt otippat så var det Mums-Mums & hans Cara cara miia, cara cara miiiia som fick fart på folket. Sjukt bra låt att plocka fram när man vill ha upp folk på dansgolvet! Och när man väl är där, och hamnar i den där danstransen som kan infinna sig, ja då är det kört. Då dansar man hela natten. Sjukt roligt.

Framåt småtimmarna åkte vi ett gäng hem till bror (jag råkade hälla ut en cider i taxin... fast allting hamnde i mitt säte och absorberades av min klänning) och invigde hans present  - Singstar (som han har tjatat i flera år på att han önskar sig ett Playstation, äntligen fick han ett!) Singstar är verkligen sjukt roligt. Jag hade dessutom en medkombatant som var lika passionerad för sångens ädla konst som jag själv. Han var verkligen grym på att sjunga. Han blev då såklart utmobbad av resten av grabbarna och anklagad för att vara tjej (!) så att de mindre talangfulla boysen skulle få det att framstå som att det är manligt att vara tondöv. Ha ha. Det hela slutade med att han & jag själva satt på golvet och spelade i typ en timme och beundrade varandras sånginsats. Jag tror vi fann varandra där - en musikalisk själsfrände, haha! Underbart roligt.

Det hann bli morgon innan vi lade oss, men det är ju så det ska vara när man har det gött. Roligt roligt.

Gårdagens upptäckt: Flädercider smakar gott, men luktar förjävligt. Prutt, rent ut sagt.
Det luktade verkligen jävulskt äckligt.

Tror att jag ska ge mig ut i regnet och kolla på fotboll nu. Jag kan behöva lite frisk luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela