Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Lila strumpbyxor

Publicerad 2007-10-21 16:24:20 i Skriverier,

Här hemma i huset är det numer svinkallt. Vet inte varför, men 18c är den rådande temperaturen och den är way too kallt för mig. Mina fingrar är helt stela och iskalla. Underbart...
Vad som värmde en aning tidigare idag var min lilla shoppingtripp (och vad bra det gick att köra bil idag, jag kände mig som värsta mästaren!) som resulterade i en kjol och lila strumpbyxor + lila overknee strumpor.  Strumpbyxor är min nya grej tror jag (som om jag hade en gammal grej... pfft) Jag har insett storheten med dem, efter många års ifrågasättande och i stort sett icke -bärande av dem. Det är nog en direkt följd av mitt plötsliga tycke för klänningar/kjolar, som under många år var icke befintligt i min garderob. Det var bara för tjej-tjejer tyckte jag. Men jag börjar så smått tina upp... Allt blir roligare med lila strumpbyxor.

Vad jag inte begriper mig på är vem idioten är som bestämmer vilken musik som ska spelas inne på Gina Tricot. I varenda jävla GT butik håller man på att bli hispig så fort man sätter sin fot där inne. Dunkadunkadunkadunkapiiiiiiipdunkadunka blippblopp dunkadunka osv osv i 110km/h. Jag fattar inte - vill de bli av med sina kunder fortast möjligt eller? Jag menar, det är inte direkt rogivande och avstressande att gå där inne. Man dröjer sig inte kvar några minuter extra för att bara titta runt och strosa lite, nej man vill fortast möjligt därifrån. Varenda gång. Jag har t om hört personer högljutt klaga på musiken och helt sonika gått ut, eftersom musiken som spelas är bajs. Att butikspersonalen står ut är ett under.

Kommentarer

Postat av: Charlotta

Publicerad 2007-10-22 15:36:29

Hej!

Du bjöd för ett tag sen på en svart romantisk klänning av mig på Tradera. Du vann inte auktionen, men köparen visade sig oseriös. Är du fortfarande intresserad av att köpta den för det högsta budet du lade, 92 kronor? Skickar gärna bild på den igen om jag får din mailadress om du inte kommer ihåg vilken det var.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela