Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Folkvagn Allstars ft Kjellvander

Publicerad 2007-01-30 19:58:59 i Musik,

Igårkväll såhär dags var jag & Tess på Underbara Bar, Östgötagatan och skådade de sköna grabsen (och en tjej...) i Folkvagn Allstars. De hade även bjudit in Tarantula Waltz, samt Christian Kjellvander.

Som vanligt när det gäller Tess och mig så hade vi problem att hitta till stället. Såhär i efterhand inser jag att vi tog typ världens omväg istället för att bara gå 100 meter från Medborgarplatsen... Men men, what the hell. Vi fick tag i en snubbe från Göteborg som kände Stockholms gator bättre än vad vi själva gjorde... Han guidade oss rätt. Då var klockan dessutom endast 19:45, så vår tidsplan hade alltså fungerat perfa.

När vi skulle hänga av oss kläderna, insåg jag dock att jag inte hade kontanter på mig. Vi frågar garderobsnissen om närmsta bankomat, "runt hörnet, 50 meter" My ass. Vi toksprang i minst 300 meter. Aja, vi hittade i alla fall en bankomat, kutade tillbaka och då - vips, så var det ytterligare en kille som tog emot i garderoben och det första ord han yttrade var "hur gamla är ni? (precis som den första nissen hade frågat, innan vårat bankomatbesök) Svaret blev detsamma som förut, 21. Den första garderobsnissen hade dock nöjt sig med det svaret och bara sagt "ok, bra" men inte nisse nr 2 inte... Snacka om att jag fick halvpanik när denne bad om att få se leg. "Vaddå, shit, tänk om jag inte kommer in!? Fan varför skulle jag ta ut pengar, den första snubben hade släppt in oss utan vidare!" hann jag tänka typ en miljon gånger medan jag fumlade efter mitt leg någonstans i plånboken...
Till min oerhörda lycka dock var det inga problem alls att komma in. Tror att det var 18 års gräns bara. Men snacka om paniktankar for a moment!

Väl inne på Underbara var det hur mysigt som helst. Jag raggade upp två sittplatser i de snygga fåtöljerna närmast scenen, brevid ett gäng snubbar som sprang ut och rökte typ 5 gånger på 1h... Jag & Tess satt och hade det trevligt, blev aspinknödiga, toalett, möter Kjellvander i toakön. Sexigt värre... Hittade tillbaka till våra platser, mer öl, ännu mer pinknödisch, halvpanik - måstetilltoannu! Sen kunde vi njuta av musiken... Först ut var en kille som jag lyssnat på litegrann, Tarantula Waltz kallar han sig för. Skitliten snubbe, men sköna låtar. Lite halvsegt i längden bara.

Vid typ 22:30 klev Folkvagn Allstars på. De är ett gäng musiker som spelar covers på sköna gamla låtar och varje månad huserar de på Underbara Bar. Skönt gäng, som bjuder in gästartister då och då. Denna kväll var det Kjellvander som gästade, och som presenterades med de fina orden "och nu, med oss på scen, Sveriges bästa artist faktiskt - Christian Kjellvander"
 
Wohoo, jubel. Det var bara en månad sedan jag senast såg honom på Nalen, men denna spelning var något helt annat än den. Raka motsatsen för att vara exakt. Här var det fullt ös som gällde (hur fullt ös det nu kan bli när man som artist sitter ner på en minimal scen 1 meter från publiken) Lite klaustrokänsla va? Han spelade och sjöng tillsammans med Folkvagn på ett par sköna låtar. Riktigt härlig avslappnad stämning, både bland publik och artister. Nice way to spend a Monday night.

Christian Underbara Bar
Christian, samt en och en halv medlem av Folkvagnen...



Lite halvsegt att gå upp och jobba idag bara... Ha ha. Men det var det värt.

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2007-01-30 20:07:07

Whut happened??

Postat av: Emma

Publicerad 2007-01-30 23:38:06

Ha ha, jag har fixat det nu!

Postat av: Bella

Publicerad 2007-01-31 19:42:44

Sounds like a very nice monday night.. :)

Men vadå syryp??? Whuuuut??

Postat av: Jennie

Publicerad 2007-02-01 22:30:41

Aldrig hört talas om! Men jag e inte så inne på d där med o smaksätta tror jag.. Smakade nån sorts chokladlatte häromdan o d var ingen hit, känns som d e bättre o bestämma sej för antingen choklad eller kaffe då! Iofs så e ju smaksatt kaffe (alltså själva pulvret) hur gott som helst. I vissa smaker.. Vi hade ett julkaffe förra året som var helt underbart... Kanelkaffe ska tydligen va en höjdare oxå.. :)

Men du har ju bara en dag kvar (o när du läser d här ingen), sen behöver du aldrig mer se människan! :D Förhoppningsvis...

Postat av: Bella

Publicerad 2007-02-01 22:32:09

Ehhmm.. föregående inlägg var då från mej... Min syrra hade suttit här innan så d blev från henne... =P

Postat av: Martin

Publicerad 2007-02-15 12:12:04

Kjellvander och Henrik Larsson, du har god smak du...

Postat av: Oscar

Publicerad 2007-02-15 22:36:20

ååh, alla vår allsmäktige kung Christian. han är ju bara fantastisk, och lite till

Postat av: Skit liten snubbe

Publicerad 2007-02-24 18:27:02

Hahaha, ja javlar va liten jag ar.
hehe

Postat av: Skit liten snubbe

Publicerad 2007-02-24 18:27:54

Hahaha, ja javlar va liten jag ar.
hehe

Postat av: FA

Publicerad 2007-03-12 11:14:23

GUSTAV Kom ner på Gråtlåtsafton ikväll!!!
Mån 12/3 FA. Feat KAJSA GRYTT m.fl
Den här kvällen hyllas kvinnorna så vi har bara bjudit in kvinnliga artister denna afton. Håkan Waxegård får dock vara med på ett hörn ;)
Kl. 20.00 Nina Kinert (Lågmält Guld)
Kl. 21.00 Helena Alsterhed (Sjukt bra i Dylan/ Emmy-Lou/Fleetwood Mac skolan)
Kl. 22.00 FA. feat. Kajsa Grytt
DJ hela kvällen är Håkan Waxegård (Lollipop/Mondo/Hultsfred) som kommer spela musik av både gråtande tanter o gubbar.
UNDERBARA BAR Östgötagatan 33 Kl. 20-01 Entré: 50:-
Vi syns!
www.myspace.com/folkvagnallstarsfriends
[email protected]
FOLKVAGN ALLSTARS HYLLAR DENNA KLUBBKVÄLL KVINNORNA !!!
12/3 feat. KAJSA GRYTT, NINA KINERT, HELENA ALSTERHED, DJ: HÅKAN WAXEGÅRD
Underbara Bar Kl. 20-01

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela