Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

I´m still alive...

Publicerad 2006-09-14 16:47:40 i Skriverier,

Gööh, har överlevt första dagen av en månad på dagis... Har ett vikariat på dagiset som jag tidigare jobbat på, men denna gång jobbar jag med småbarnen, 1-3 åringarna. Det är betydligt hälsosammare för öronen att jobba med den åldersgruppen än 3-5 åringar! Enda nackdelen är väl blöjorna... Har varit riktigt härligt väder hela dagen idag, så vi har kunnat vara ute hela dagen, det är guld värt. Fast för min del får det gjärna bli lite ruskigt snart så att jag kan ha min nya jacka o skor... Eller, den perioden kan vi ta efter dagis för den delen, då är jag riktigt laddad för hösten. Hösten är min favoritårstid. Inte bara för att jag fyller år (wohoo, om 6 dagar!) utan för att allt är så perfekt. Finns det något finare än en höstskog, när man är insvept i halsduk, jacka och kängor och det blåser sådär ljudlöst men kännbart och det doftar av fallna löv? Nej.

Hoppas inte jag åker på halsfluss denna dagisvända. Har jobbat på dagis 5 gånger (om man inte räknar alla dagsinhopp här och där) och jag har fått halsfluss alla fem gånger... Det slår aldrig fel. Men jag kan ju hoppas.

Nu blir det snart middag, sen tror jag att jag ska krypa upp i min läsfåtölj, tända ett ljus och fortsätta läsa i Onåd som jag känner att jag vill bli klar med. Samla nya krafter inför morgondagens skrik o skrän...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela