Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Fotbollslycka med Sverige!

Publicerad 2006-10-07 23:13:29 i Sport,

För att rippa Expressen: Viva El Mander!

Åh vilken underbar fotbollskväll det har varit! Jag kunde aldrig ana att det skulle bli en sån klang och jubel föreställning. När senaste ville man att en Sverigematch inte skulle blåsas av? När fick man se lyckad klackspark på lyckad klackspark, dribblingar, klockrena, stentuffa brytningar och vackra, vackra mål? Vilken underbar föreställning! Rami, Edman, Hansson, Mellberg, Edman, Ljungberg, Linderoth, Svensson, Alexandersson, Allbäck, Elmander, Andersson, Källström och Chippen hade uppvisning på Råsunda i kväll. Vem hade anat det?

Elmanders mål var stentufft (synd på ribbträffen senare!) och Mackans mål var ju bara för vackert. (Lilla) Linderoths nickrensing på mållinjen som följdes upp med klappklapp spel och en iskall avslutning. Olé y adios España.

elmander
                                                                                                                         foto från aftonbladet.se


Har förövrigt varit en alldeles förträfflig dag i övrigt också. Okej, det har störtregnat i stort sett hela dagen (tack för att det höll upp under matchen!) men jag har fyndat fina saker och det blir man alltid glad av. Tröja, skjorta, jeans och strumpbyxor. Det enda som jag egentligen hade på shoppinglistan var strumpbyxorna... Men men, jag får leva snålt ett tag. Man måste få unna sig saker då och då!

Fotbollskvällen avnjöts förövrigt ihop med Ben&Jerry glassen "Dublin Mudslide" som jag tidigare skrev om - underbart god.

Förträfflig dag måste jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela