Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Promenerande och shopping idag

Publicerad 2006-11-08 20:50:01 i Skriverier,

Idag är det inte fingrarna jag har ont i (även om de fortfarande är ömma...) Utan mina fötter och min stackars rygg. Jag bestämde mig för att åka in till stan och se om jag kanske kunde göra några fynd. Åkte in till Söder och spatserade runt. Härligt. Fast ju fler butiker jag gick in i, desto sämre blev humöret eftersom jag inte hittade något bra alls. Sen gjorde sig min dåliga rygg påmind efter ett par timmar. Men vad gör man inte? Jag hade ju bestämt mig för att handla något åtminståne. Jag gick runt halva Söder i min jakt efter något som jag inte ens själv visste vad det var... Gata upp och gata ner. Till slut gav jag upp tanken på att hitta något där, och snål som jag är tog jag inte tunnelbanan till City, utan jag promenerade. Det tog ett tag. Från Hornsgatan till Drottninggatan... Mycket gående blev det. Nu hade klockan blivit mycket dessutom och då är det ju alltid en miljon människor ute och går på Drottninggatan (I wonder why...) så mitt humör var verkligen inte på topp. Tillslut gjorde jag så äntligen några fynd, på Indiska och H&M. Idel fina linnen och en klänning. Men vid det laget höll min rygg på att gå sönder, så det var en plågsam promenad till City Terminalen. Väl på tåget hem var det (såklart) packat med folk och inga sittplatser kvar. Men det pallade inte min rygg, så jag satte mig på golvet. Det var skönt.

Men det har varit en härlig dag, jag ska inte klaga alltför mycket. Gött med frisk luft. Dessutom, tror jag, jag är inte 100, men nästan, såg jag José Gonzáles! Bara det gjorde ju det hela värt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela