Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Bad timing för sjukdom.

Publicerad 2006-12-03 22:04:19 i Skriverier,

Imorgon är det meningen att jag ska jobba, men vi får se hur det blir med det. Är fullproppad med hostmedicin just nu och känner mig väl inte alltför pigg. Vid varje hostning känns det dessutom som om huvudet ska sprängas. Och halsen känns förjävlig.
Men detta sjukdomstillstånd var ändå väntat. Det har hostats här hemma i snart 6 veckor av andra än mig, så det var bara en tidsfråga innan även jag skulle drabbas. De senaste tre-fyra åren har jag dessutom utvecklat en enorm förmåga att alltid bli sjuk vid jul. Så även i år alltså. Förra året var det spysjuka...

Otroligt otajmat bara nu när jag skulle börja jobba imorgon. Får se hur mycket jag hostar under natten.

Annars har det varit en jättehärlig dag idag. Åkte till kusinerna på landet och åkte fyrhjuling i grustagen och i skogarna. Otroligt underbart härligt! Sen fick min kropp en chock av all frisk luft på en och samma dag... Huvudvärk. Men härligt!

Hann hem för att se andra halvlek av Real Madrid-Bilbao 2-1. Great. Äntligen fanns Becks med på planen... Det var ett tag sedan man såg till honom. Spelade riktigt bra också, kul att se. Nu ligger vi bara 1p efter Barca. Jag tror att detta är Reals år. Det är deras tur nu. Heja.

Nu ska jag kurera mig genom att sova. Får se hur jag mår imorgon.
Förhoppningsvis får jag ett paket hem i brevlådan imorgon, annars är det något som är knas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela