Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Skridskor på sjön

Publicerad 2010-01-24 23:27:46 i Sport,

I dag var jag ute på mitt livs andra långfärdsskridsko tur. Den första ägde rum förra veckan. Jag måste säga att jag avancerat rent teknikmässigt från förra veckan ganska mycket. Det är svårt att få koll på åktekniken - det är som en blandning mellan hockeyrörsteknik och  skateteknik på skidor. För att göra det hela än svårare (och farligare!) måste man med långfärdsskridskor dessutom se upp med var man sätter fötterna. Har man otur skrinnar man fast i en jättespricka på isen, sen är det kört. Kära mamma stod för dagens magplask. Jag höll mig på benen, men var illa ute en gång. Min bländande reaktionsförmåga och perfekta balans räddade mig...

Det är grymt härligt när man lyckas pricka rätt teknik, solen skiner och det är lite lite medvind. Då leker livet. Sen fastnar man i en spricka.
Jag tror att vi åkte ungefär 1½ mil i dag. Helt vindstilla, inte motvind en enda gång.

Härligt!


Mina nya kompisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela