Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Borde jag vara bekymrad?

Publicerad 2007-10-04 16:31:31 i Skriverier,

Ett sista ångestinlägg innan tentan imorgon... Borde jag vara orolig över att jag inte känner mig särskilt orolig? Jag har ingen känsla som säger mig att jag pluggat för lite eller tillräckligt. Eller det kanske är ett tecken på att jag borde plugga mer? Att jag inte är orolig eftersom jag har för lite att minnas som jag kan vara orolig att glömma bort? Eller? Shit, jag vet inte alls. Hur som helst får jag svaret på det imorgon. Scheisse mein gott.

Jo jag ska plugga. Lite till. Känns som att jag saknar ett överblickande perspektiv på det hela. Jag syltar gärna in mig i det jag pluggar har jag märkt. Tittade igenom gamla prov från gymnasiet häromdagen, och lustigt nog förstod jag mer av frågorna och svaren idag än vad jag gjorde då. Då visste jag vad jag skulle svara på frågorna, men jag fattade inte vad jag själv skrev, fastän jag svarade rätt... Jag var för insmetad tror jag. Idag kan jag se hela bilden och vad det faktiskt var vi "lärde oss" Undrar om det blir likadant imorgon?

Kjellvander har släppt första singeln från I saw her from here/I saw here from her (fantastiskt bra titel tycker jag!) - Two Souls, och den är sådär otroligt bra som man hade hoppats på. Albumet släpps dock inte förrän 7e november, (why?) så det är bara till att vänta ytterligare en månad... Då är det exakt Ett och Ett Halvt år sedan jag första gången hörde honom sjunga låtar från kommande skivan. Scheisse vad fort det ändå har gått! Ett och ett halvt år... Han borde vara trött på dem innan de ens har släppts.

Nej, ska jag kanske ta och fördjupa mig i pluggandet ännu en gång kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela