Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Svampletning!

Publicerad 2006-09-05 19:39:03 i Skriverier,

Idag var jag, till min egen förvåning, ute i skogen och strosade i ett par timmar. Jag kan inte minnas när jag senast gjorde det. Nu var det dock inte jag som var initiativtagaren (oh, verkligen...?) utan min kära far. Han är väl vad man skulle kunna kalla friluftsmänniskan personifierad... Fjäll, sjöar, skogar, berg - whatever, allting är fantastiskt. Nu har inte all denna glöd förts vidare till mig dock, men det lät riktigt härligt när han kom med förslaget att vi skulle åka ut till Nationalparken och leta efter kantareller.

Så vi letade.

Och letade..

Och letade...

Inte en enda kantarellusling! Eller, jo förresten - en, och den dokumenterade jag för säkerhets skull:
97180-12

Annars fanns det mest sådana här:
97180-13
97180-14

Fina ja - men knappast ätbara. Men men, frisk luft fick jag i allafall i mängder idag!

När jag kom hem igen såg jag att mitt körkort nu finns att hämta ut på Posten! Oohh. Jag ska hämta ut det imorgon bitti innan vi åker till Göteborg och fotbollen. Jag vet att jag kommer se ut som en gothrockare, för jag tog bilden i januari då jag hade nästan svart hår. Dessutom hade jag en svart tröja på mig för att göra det hela än mer iögonfallande... ha ha! Men men, I don´t care - det är mitt körkort och jag är stolt över det, hur fult kortet än må vara! Det visar sig imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela