Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Fuglesang

Publicerad 2006-12-10 18:06:21 i Skriverier,

Inte mycket bloggande har det blivit denna vecka. Jobbet och sjukdom har satt stopp för det. Skrev för exakt en vecka sedan att jag var tveksam till att gå till jobbet på måndagen. Men det gjorde jag som bekant och inte mår jag bättre denna söndag. Håller på att hosta lungarna ur min stackars kropp och rösten är förföriskt hes... Även mina smaklökar har utplånats, eftersom jag konstant varit täppt i båda näsborrarna i fyra dagar.  I torsdags och fredags jobbade jag med feber i kroppen, ingen höjdare. Men nu är allting inte bara gnäll och elände - i fredags hade jag och mamma en egenkväll, mycket trevligt! Vi julshoppade på Söder och åt god middag på Stekpannan.

Igår blev det julbak för hela slanten! Först pepparkakor, med mycket kristyr, sen lussebullar (som ingen äter ändå... men lukten måste bakas in i huset varje år!), pepparkakshus och glögglimpa. Härligt!

Inatt klev jag upp för att titta på Fuglesangs uppskjutning. Fy fan vad mäktigt det var! Jag hade rysningar i hela kroppen och tyckte att det var så jäkla häftigt! Vilken upplevelse. Jag är glad att jag hade ställt klockan och gick upp. Förste svensk i rymden. Det är stort.


Det här är en så otroligt vacker bild av det hela:

Fuglesang
Mäktigt.

Medan han ändå är där uppe ska han passa på att sätta världrekord i att hålla en freesbee i svävande tillstånd... ha ha!

Heja Christer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela