Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

NHL kom till stan

Publicerad 2008-10-06 00:54:09 i Sport,

Det har regnat galet mycket i dag. Inte varken mer eller mindre, utan konstant.

Jag är nyss hemkommen från mitt livs första NHL match, galet det också. Vem kom på tanken att lägga en NHL premiär i Globen av alla ställen liksom?
Men jag tackar och tar emot och lägger nu en NHL match till hockeykontot.

Mitt hockeykonto består nu alltså av:
1 NHL match
 0 Elitseriematcher

Snygg statistik.

Jag blev galet pepp på att plocka ner mina grillor från vinden! Jag fick mitt livs första par hockeyrör i julas (innan dess hade jag trippat runt på fåniga konståkningsskridskor) och vintern spenderades således med att komma underfund med hur fan man bromsar utan piggar där fram. Jag fick överhuvud taget helt lära om mig själv att åka, det är en helt annan teknik. När jag väl fått (någorlunda) koll på tekniken (jag var grym på överstegssvängar åt vänster! Högersvängen var inte lika graciös) så var skridskosäsongen över.
När allmänhetens åkning öppnar i vinter kommer jag hänga på låset!

Något annat som jag också blev pepp på av Globenbesöket var USA. Jag måste verkligen pallra mig dit. Jag vill stå på en NHL arena med en supersize popcorn och flottig hamburgare i näven ena dagen, för att i nästa sitta i en Lincoln med ena armen ut genom vindrutan, lyssnandes på patriotisk americana country, körandes på landsvägen och ta en detour till något suspekt hak där alla heter Ray-Bob och Jamie-Sue. Det vill jag göra.

Kommentarer

Postat av: tina

Publicerad 2008-10-06 20:48:01

Jag vill också hänga ut genom vindrutan i USA!

Postat av: tina

Publicerad 2008-10-10 08:31:07

YEAH!

Ja det var en bra fråga, kan man köra med fötterna kanske? Måste ju ha lite danger i vårt liv..

Fast det fick vi genom surgubben på Buttericks haha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela