Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Campeon!!

Publicerad 2007-06-18 01:36:34 i Sport,

Jesus Christ, vilken pärs... Men det gick ju tillslut!
image83
I sin allra sista match fick han äntligen se sitt Real bli mästare, efter 4 år i klubben

Nervositet innan match, under match, drama, underläge, pissfotboll och misär. Läget var helt dött och det såg helt hopplöst ut. Då hände det... Mål! Mål igen och mål igen och Real Madrid tog hem serien i ligans allra sista match, på hemmaplan inför 80.000 fans. Jag hade ståpäls på hela kroppen.Total lycka. Så underbart välregisserat så det finns inte. Eufori. Ett sånt otroligt underbart härligt firande på Bernabeu stadion.

Casillas tårar är redan historiska. Liksom avtackningen av Beckham och R. Carlos.  Så värdigt, högtidligt storstilat och perfekt.

Jag är otroligt blödig när det kommer till stora händelser och scener inom idrotten. Kvällens spektakel är en sån händelse som jag alltid kommer komma ihåg. Dels för att Real äntligen fick vinna ligan. Men mest för att det är ett sådant värdigt och välförtjänt slut på Becks karriär.

Avtackningshyllningarna och kärleken som han fick motta från 80.000 fans på arenan... det kändes. När han sedan mottog dessa hyllningar hand i hand med sina tre killar brast det för mig. Ha ha. I över 10 år har jag följt Becks karriär. Över 10 år. Hur vemodigt och tråkigt det än är att han lämnar toppfotbollen nu, så känns det som att det var det perfekta slutet på en otrolig karriär.

image84
:Beckham Boys:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela