Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Myggbettsplågan

Publicerad 2012-06-12 21:53:43 i Skriverier,

Det här inlägget skrev jag för ett par månader sedan. Idag fick jag uppleva i stort sett det motsatta: noll känsel.

Alltså; på promenaden hem genom storskogen blev jag angripen av blodtörstiga myggor. Jag har alltid varit ett lovligt byte för blodsugarna, men idag var det galet! De var överallt och jag kunde inte värja mig för jag var mitt uppe i att fota den fina vallmon som växte utmed kanten. För vallmo är jag allt beredd att offra lite blod.

De var listiga de små jävlarna. Jag fick ett och annat bett på fötterna och händerna, men! - jag fick tre bett på min stackars okänsliga högersida - och som det kliade. Det kliade som bara myggbett kan klia, nervpåfrestande, intensivt och ihärdigt. Och nu kommer det fina i kråksången -jag kan inte klia tillbaka! Jo klia kan jag ju, men jag känner ju fan inte att jag kliar. Förklara det någon. Oklibar plåga.

Tre bett dessutom. Varför nöja sig med ett?

Här är bedrövelsen:


Hujedamig vilken skräckupplevelse. Kliande, oklibara klimyggbett. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela