Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Slut

Publicerad 2012-08-12 22:03:06 i Skriverier,

Suck så var semestern över - imorgon börjar vardagslunken. Hur kan 6 veckor gå så fruktansvärt fort? Det är ofattbart. Jag har inte ens hunnit längta det minsta lilla tillbaka till jobbet. Jag blir fan nästan upprörd när jag hör folk säga att " nu ska det bli skönt att börja jobba igen" Va?!? Hur kan det på något sätt vara skönt???
 Jag gillar att jobba, men det finns ingenting som går upp mot friheten att ha en dag framför sig där man kan göra vad fan som helst man vill.
 Jag märker ju själv att jag låter en aning bitter nu, men min grundtanke är fortfarande att jag är gjord för att vara ledig. Vara på landet, gå barfota i gruset, läsa en bok hela dagen om jag vill det, vara uppe hela natten och se en dålig film. Bara vara, det är jag bra på.
 
Den ljuva ledigheten har spenderats mestadels på landet, där vi har solat, badat, fiskat, spelat, skrattat och ätit massa god mat. Njutit av ljusa kvällar och lyssnat på åskan som då och då rullat runt. Att OS rullat på TV om dagarna har ju inte gjort ledigheten sämre. Le grande finale var handbollsfinalen i eftermiddags. Ett mål från OS guld. Surt, men vilken jävla bragd att ens ta sig till final. Fint att den förlorade generationen äntligen fick vinna något!
 
Igår hade vi 80-års kalas för kära mormor! Släkt och vänner kom förbi och solen sken hela dagen - det hade inte kunnat bli bättre! Enda negativa var getingjäkeln som stack mig i armen. Fortfarande kliar det som satan och är ömt. Men det passar kanske min sinnesstämning just nu; en aning irriterad...
 
Nu ska jag kika på OS avslutningen en stund, sen är det sängdags. Så tidigt har jag inte lagt mig på sex veckor. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela