Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Ge mig snö!

Publicerad 2011-12-18 21:46:15 i Skriverier,

Snöblandat regn i två dagar. Med betoning på regn. Kan det inte bara frysa till och bli pisskallt nu, snöstorm, skottning, broddar och hela baletten. Jag tittade avundsjukt på slalomtävlingen från franska Courchevel tidigare idag - det var rena rama snödrömmen! Det såg helt magiskt ut. Sen tittade jag ut genom fönstret... Suck, deprimerande.

Min årliga julförkylning har slagit till också. Fast det var väl bara en tidsfråga, med tanke på hur ungarna på jobbet snorar. Det hade känts mer okej att gå runt och hosta om det hade varit vintervitt ute. Lite mer uthärdligt. Poor me. Häromdagen fick jag värsta nysattacken - på motorvägen! Läskiga grejer må jag lova. Jag har inte reflekterat över det tidigare, men när man nyser är man i stort sett medvetslös i en millisekund. Vad är grejen med att det INTE GÅR att hålla ögonen öppna när man nyser! Eyes on the road - omöjligt. Addera till det en snöblaskig väg och halvtaskiga vinterdäck och en nysning är inte längre enbart befriande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela