Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

På väg

Publicerad 2011-12-25 21:21:58 i Skriverier,

Det här med att sitta i ett fordon och vara på väg - jag gillar det väldigt mycket. Redan när jag var liten tyckte jag att det var härligt med långa bilturer; att sitta i baksätet och kika ut genom fönstret, lyssna med ena örat på det som hände runtomkring. Dagdrömma. Jag tror att det är det som är grejen, dagdrömmeriet. Det har jag alltid varit bra på! Den behagliga känslan av att fladdra iväg med tankarna vartän man vill, samtidigt som man är i rörelse och landskapet passerar utanför fönstret, den är oslagbar. Jag kan ibland känna en slags melankoli när jag kommer fram till målet, för det innebär ju slutet på bilturen.

                                                                            --

Julafton firades i Vidbo hos morbror och moster. Dåligt med snö, men gott om mat och gemenskap.

Hemfärden i dag var också fin - halvsovandes i baksätet, lyssnandes på en Patti Smith dokumentär på radion. Perfekt transport.

På väg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela