Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Kall

Publicerad 2011-12-07 21:58:37 i Skriverier,

Igår duschade jag under kokande vatten i en halvtimme, men var fortfarande iskall om armarna när jag steg ut! - den värsta sortens frusenhet. Illrosa, närapå skållade fötter, men ispinnar till armar. "Typiskt dig" sa Tessan när jag berättade och ville ha sympati ha ha!

Även på jobbet märker jag av mitt felinställda inre element. Medan alla andra verkar njuta av att gå runt i 40-gradig värme dagarna i ända, går jag runt och öppnar varenda dörr och fönster som går att öppna. Någon jävel stänger dem lika snabbt igen. Samma visa varje dag. Tyst krigsföring kallas det visst.

Apropå jobbet - inte nog med att jag varje dag tvingas fajtas om värmen, det ger mig dessutom högt blodtryck. Eller högt var kanske att ta i, men högre än vanligt - jag kollade igår. Det var det jag kände på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela