Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

En minnesvärd kväll

Publicerad 2011-08-19 17:08:49 i Musik,

Gårdagskvällen innehöll både ett slags farväl och ett återseende.

På scenen stod Christian, på dagen två månader efter att lillebror dog.
Det är fortfarande ofattbart att Gustaf är borta - på väg in till stan satt jag med min iPod i öronen, och rätt var det var dök hans stämma upp i lurarna. Så nära så nära, men obegripligt långt borta.

Därför kändes det fint att se Christian igår. Fint, vemodigt, vackert, sorgligt, glatt. Allt på en gång. Jag kan inte föreställa mig hur det känns att stå på scen när ens lillebror inte längre lever. Hjärtskärande, kan jag tänka mig. Men helande och stärkande också.

Det brände till i tårkanalen när Christian sjöng om sin nyfödda son. Ett kristallklart exempel på att livet går vidare. Nya sånger skrivs, men de gamla finns för alltid kvar.
Gustafs sånger finns kvar.
 
Christian & Tias igår

Brunkebergstorg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela