Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Genrep 2009!

Publicerad 2009-03-13 23:55:21 i Musik,

Ja, så var det årliga Melodifestival-genrepet avklarat!
Kvällen inleddes först med en god middag hemma hos bror, ackompanjerat av Melodifestivalskivan på repeat. Stämningen var på topp och det diskuterades och debatterades flitigt (mycket roligare än senaste veckornas diskussioner i skolan!) Särskilt debatterade Ann-Marie - styrelsemedlem i Melodifestivalklubben, tillika inbitet Lena Ph fan, E.M.D hatare och moster till min brors fru. Yesbox.
Sen promenarade vi till Globen och mötte ett gäng AIK supportrar som sjungandes (AIK låtar alltså...) var på väg till Hovet och jag blev pepp pepp!

Än mer pepp blev vi när vi insåg att vi hade sjukt bra platser - jag behövde knappt mina glasögon!

Häftigt att se H.E.A.T uppträda inför 13 000 människor! Lite pyro hade de lagt till sen delfinalen, det var bra. Men jag tycker att Kenny kan skrika på än mer än han gjorde idag - jag vill höra det där vrålet han avfyrade i sista refrängen när de vunnit deltävlingen - det var grymt! Kommer förhoppningsvis imorgon. 
Jag & tjejerna hjälpte sen till med en enkätundersökning till Melodifestivalklubben. Enligt ett par hundra röster från Globens publik ligger E.M.D i topp, före Måns, Alcazar, af Ugglas och H.E.A.T. Imorgon får vi facit.

Så, mina åsikter om kvällens uppträdanden:
Mums Måns Ja, Måns är ju Måns, bara det är bra. Men jag tror inte han vinner.
Caroline af Ugglas Så himlans bra! Var jättefin stämning i Globen när hon sjöng.
Agnes Inte bra. Kändes som hon körde på halvfart.
H.E.A.T Jag kan ju inget annat är att höja dem till skyarna - sjung arslet av dem Kenny!
Emilia Riktigt söt låt, men ingen vinnare.
Alcazar Grymma! En av favoriterna.
Sarah Dawn Finer Nja.
E.M.D Lite motvilligt erkänner jag att de var bäst ikväll.
Sofia Vem tog hit henne?
Molly Sandén Nej.
Malena Ernman Inte alls så bra som jag trodde att det skulle vara.

H.E.A.T!


...som förövrigt vann låtsasomröstningen ikväll - lookie lookie:



...åsså gör Moto Boy en himla söt version av Perrellis Hero.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela