Emmas bloggeri

"Nu vet du allt om ingenting, din jävla sopa" H.Hellström

Förskolan

Publicerad 2009-06-13 10:58:02 i Skriverier,



Härligt att få sova ut efter en veckas jobb på förskolan! Jag tror dessutom att jag har goda chanser att inte bli sjuk efter detta inhopp, vilket är en bedrift av stort värde! Under alla år jag sommarjobbat/vikarierat på dagis har jag åkt på antingen halsfluss eller någon annan skit. Men denna gång var jag så finurlig att jag såg till att bli duktigt förkyld innan jag började jobba, vilket resulterade i att jag under jobbveckan faktiskt blev friskare och friskare - omvänt den vanliga rutinen alltså. Smart!

Man får höra mycket roligt när man hänger med fyra, fem och sexåringar hela dagarna. Här är ett axplock av favoriterna:
-Du har röda ögonbryn!
-Va? Näe, de är väl bruna?
-Näääe!! De är svarta.

-Vem Karin menar du?
-Hon som äter knäckebröd varje dag.

-Har du barn?
-Nej det har jag inte.
-Vad har du då?
-En mamma, en pappa och två storebröder.
-Är du storasyster?
-Nej, bara lillasyster.
-Du kan ju inte vara lillasyster, du är för stor!

Jag hade fortfarande Bruce på hjärnan


Emma (den lilla alltså...) i hinderbanan


Kevin hoppar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela